RYGG

Hei kjære lesere. I dag har jeg gått rundt i treningsklærne hele dagen. Jeg har nemlig hatt folk hjemme som har spaklet og pusset pipa, som skal gjøres klar for ovn montering. Jeg har ikke vært hjemme, når det har vært jobbing der. Så følte meg ganske deilig når jeg kom hjem. Jeg har treng overkropp i dag, og kjenner det godt i musklene på ryggen. Er øm, og sliten. Kunne gjerne tenkt meg litt massasje. :-)





Nå er det bare 11 dager til jeg reiser for å møte teamet i oslo. Gleder meg veldig :-)  Er så spent på fettprosenten!



TRENING

Nå har jeg vært på trening og har intatt 3 måltid for dagen. Dagens økt, ble rumpe, lår, legger, mage og korsrygg :-) Hadde med meg ei trivelig jente fra lødingen, som også sto for fotograferingen :-)




Jeg var ikke på trening i går. Jeg brukte heller tiden min til å sitte med kur i håret. Jeg har vært hos frisør, og håret ble veldig slitent. Har også orange hår, så derfor holdt jeg meg litt hjemme for å sove litt på den følelsen. I dag har jeg tatt igjen bein økta, derfor blir det ingen fri dag på meg i morgen. Får ta intervallen i morgen.

For dem som vil følge meg på snap/instagram : Lindaeline93

NEDTUR

Nå har det seg slik at følelsene mine løper løpsk i hodet mitt. Har for tiden mye å tenke på, og mye å fordøye. Treningen er ett ork. Jeg tvinger meg ned på treningssenteret og har en fast rutine for treninga. Jeg drar å trener, like etter at barna er levert i barnehagen. Denne rutinen sklir jeg vekk i fra. Jeg bare sniker meg unna å drøyer dagen. Trener når mannen kommer hjem.
Og bare det at jeg begynner å forandre på mine rutiner, er litt skremmende for min del. Jeg vet hvor sta jeg er, men jeg vet også hvor lett jeg kan snu mine egne tanker. Jeg kan lett fortelle meg selv at "det skader ikke å ta fri, i dag. Du er sliten". Har enda ikke gjort det, heldigvis. Og jeg kjemper for harde livet! Skal ikke skje nå som jeg er så godt i gang.
Men når jeg sliter med meg selv, selvbildet, følelsen av å være bra nok og alt det der, så er det veeeeeeldig vanskelig å føle mestring og motivasjon for trening.
Nå kunne jeg tenkt meg en partner som drar meg ned på trening, og motiverer meg.



Jeg må rett og slett jobbe litt med å kontrollere følelsene. JEG VET det er vanskelig. Men jeg må prøve. Hvis jeg ikke prøver, tror jeg at følelsene tar overhånd.
Føler allerede at jeg angrer på dette innlegget. Men jeg må bare være ærlig å fortelle at alt er ikke tipp topp.

Julefotografering

Jeg er ingen fotograf. Og ettersom det er så dyrt å ta bilder hos proffe, tar jeg noen bilder hjemme:-) Her er i allefall resultatet. Det er aldri lett å ta bilder av barn. Og i allefall ikke når det er flere. Ikke barebare å få dem alle til å se inn i kameraet og smile.
Men det er da en del av sjarmen.









Mine fine <3



MÅLE DAG

Da har jeg sendt inn mine mål for denne gang. Forrige mål var 70.3 kg og midjemål 96. Dagens mål var 69 kilo og midjemål 93 cm. Fettprosenten vet vi ikke, ettersom jeg ikke har vært å tatt fettprosent. Det koster mye penger for meg å reise til oslo, bare for en fettmåling. Så derfor venter vi til den 12 desember, da vi møtes igjen :-)




Jeg håper på gode tilbakemeldinger fra PT om at det går riktige veien. Jeg har jo ikke peiling på om det går fort "nok". Nå er det bare 18 dager til jeg reiser til oslo for å møte resten av teamet. Da er det bare å gasse på for en liten innspurt før vi skal ta ny måling! :-)




HELGEN i bilder

Jeg har tilbringet litt tid alene sammen med mine foreldre. Vi tok turen til Svolvær, som er en veldig koselig og fin plass. Vi har slappet av, shoppet og hygget oss ute.


























HVORFOR VIL JEG STILLE SOM BIKINIFITNESS

Heisann. Jeg vil først og fremst si at jeg er takknemlig for spørsmål. Jeg svarer gjerne på det dere lurer på. Jeg fikk ett spørsmål i fra en leser:

noe jeg lurer på er, om man har litt å ta av, å vil stille i fitness, hva med eventuell løshud osv? Kan du legge ut ett innlegg hva som fikk deg til å ville vær med på team jeg liker og tips for feks hvordan du spiste før(om du spiste sunt og små spise triks i hverdagen)?:-)

Jeg starter med å svare på det første spørsmålet. Løshud har jeg masse av. Etter tre svangerskap så har jeg fått mye løshud. Jeg ser allerede ett 4 uker med hard diett at magen strammer seg.
Mange tenker "Jeg er alt for stor, kroppen min kommer aldri til å bli fin, tynn, stram eller lignende". Alt er mulig, og kroppen kan forandre seg med mye trening og hard diett.
Neste spørsmål. Jeg har alltid beundret alle de flotte kvinnene og jentene som stiller til fitness. Jeg har alltid sett på den drømmen som "umulig". Og jeg fikk se før og etterbilder av jentene i forrige kull. Da innså jeg at det kan vell være mulig for meg også. Så da sendte jeg en søknad. Jeg har så inderlig lyst til å klare dette. Og jeg har en vilje som stein. Jeg har ingen tvil om at jeg kommer til å klare så mye som kroppen tillater. :-) 

Og så siste spørsmål. Jeg hadde perioder med diett. Under svangerskapene spiste jeg sånn høvelig normalt. Men så ble det litt for mye søtsaker, da behovet føltes stort. Etter svangerskapene har jeg gått på en diett som heter ketolyse. Jeg gikk ned 16 kilo med denne dietten.
Småspising. Hmm, ja først og fremst vil jeg si at det er et lurt triks å spise ordentlig mat, før du stikker snuten inn i godteriskapet. I min tankegang nå som jeg har vært veldig sulten i mellom måltidene har jeg tenkt på at kroppen lurer meg. Da har jeg blandet meg en flaske med sukkerfri saft. Jeg drikker mye for å holde metthetsfølelsen stabil.
Hvis du ikke går på diett, småspis ren mat og ikke stapp i deg godteri. Søk på nette, hva som kalles ren mat. Nøtter er også en veldig god fettkilde, så litt mandler kan fort hjelpe på lysten :-) Sukkerbehovet blir mindre når man spiser tomat, har jeg funnet ut : D

Håper dette kan være nyttig for dere :-)


4 uker på diett :-) og HARD trening

foodprep

God formiddag. Jeg har vært å trent overkropp i dag, og er nyrlig ferdig med maten for hele dagen. Har vært på vekta i dag. Fikk en positiv overaskelse. Nå går vekta litt mer ned, men ser også at det kommer muskler. Så jeg er ikke redd for at musklene går :-) Har stagnert en stund, og vekta har stått i ro. Derfor ble jeg litt overasket :-)









Det triste med det bildet her, Er at jeg oppdaget at det var lite krydder igjen i boksen. Over halve bokser er brukt! og denne får jeg bare kjøpt i sverige. Så jeg må ta meg en tur snart :)



mmm <3 tacokrydder er det beste. Blir ikke lei :-)





Kroppen min

Jeg tar bilder av meg selv under veis, og jeg er ufattlig redd for å legge ut slikt på nett. Så derfor tørr jeg ikke å gjøre det. Jeg holder det for meg selv en stund til. Kanskje når kroppen er blitt så mye bedre at jeg selv ser på den som et objekt. Den skal jo vises frem, med da er målet nådd.

Det er en smakebit, dere får se av min fremgang på 4 uker.


Jeg kjenner selv at kroppen er strammere. Men nå ser jeg virkelig frem til å komme meg til Oslo sammen med teamet for å ta fettprosent. Jeg vil så gjerne høre at dette går rette veien. Jeg hadde en fettprosent på 23. SÅ da bør jeg ha kommet meg litt ned over! Har kanskje store forventninger til meg selv, og jeg setter høge krav. Men det er sånn jeg takler det. Må man så må man :-)


Protein pannekaker

Da har jeg invistert i proteinpannekaker. Jeg har ett mellom måltid som jeg blir litt smålei av, derfor vil jeg prøve noe nytt. Må selvsagt måle og se hvor mye jeg kan spise av denne røra. Tror neppe det smaker pannekaker, men kanskje noe lignende. All mat og proteinshaker har en rar ettersmak. Den blir aldri borte. Og den sjokolade shaken jeg har får jeg ikke ned. Jeg brekker meg av ettersmaken. I går hadde jeg fått litt lite proteiner, så derfor lagde jeg meg en shake med proteinpulver og vann. Jeg tvang den i meg med å ta en tygge av ett eple, like etterpå. Hehe, det er så rart at jeg reagerer på det. For jeg er overhode ikke kresen på mat eller annen kost. Jeg spiser det meste og har aldri brekt meg. Men nå, ja. Plutselig ble det ett problem. Må jo ligge i hodet.



MIN snappedag på TEAMJEGLIKER

God formiddag dere. VI i teamet som skal jobbe oss frem til bikinifitness har laget oss en snap som heter teamjegliker. Det er mange av jentene som allerede har snappet. Veldig morsomt å følge med hver og en, og ettersom alle har sitt eget liv, utfordringer osv så er det veldig spennende. Vi går i gjennom det samme, og føler så forskjellig. Så dette må dere få med dere! legg til teamjegliker på snap :-)

I morgen, er det min tur :-)
Jeg skal snappe i 2 dager, og syntes det blir litt småflaut. Jeg er ikke vant til å snakke til meg selv. Verken her på bloggen eller på snap. SÅ det kan bli spennende :D




UMOTIVERT

Okei, i dag har jeg vært veldig umotivert. Jeg ville først ikke stå opp av senga, så ville jeg drøye med å trene fordi at jeg var trett og sliten. Jeg dro i barnehagen med barna, og kranglet med meg selv. Jeg hadde nemlig kledd på meg treningsklærne på trass. Bare fordi at jeg visste at jeg kom til å dra hjem, hvis jeg ikke hadde de på meg eller med meg, og da ville jeg ikke dratt på trening. Jeg dro ;-) var ferdig kl 09.10. Jeg er fornøyd nå, så klart. Men dagen har vært litt kjip. Føler meg smålei og trenger motivasjon. Derfor sitter jeg å ser på instagram på alle bikinifitnessdamene :D da hjelper det på, vettu.

Treninga følte jeg gikk greit, var ekstra sliten i bena, når jeg var ferdig. Ble liggende på gulvet en stund, før jeg fikk kommet meg opp.






Jeg tar litt bilder under progresjonen for å se hva som skjer med kroppen. :-)

Her er ryggen for 4 dager siden, og i dag.


Det skjer bare mer og mer :-) liten detalje, men nå kjenner jeg ryggskinna bedre :-)





TORSDAG

Heisann. Jeg er ferdig treng og ferdig spist. Så nå skal jeg kle på meg og lillegutt for å gå ut en liten tur. Må jo røre litt på kroppen for å få fortgang i forbrenninga :-) Jeg trente overkroppen i dag og greier en pullups uten strikk! YEY.. 1! hehe. Jaja, det går da fremover.



Jeg tok et bilde med pcn. Helt utrolig hvor dårlig kvalitet det var.



Jeg føler litt at treningsbildene blir veldig like. Det er samme treningsprogram, så klart. Og det kan fort bli litt kjedelig. Det er også minimalt hva jeg greier å gjøre når jeg er alene på trening. Kameraet tar bilder på egenhånd, men det er ikke alltid det er gunstige plasser å legge det i fra seg.

Nå går jeg ut, på tur :-) ha det fint


STAGNERING

Ja, da var jeg kommet til det punktet da vekta har stagnert. Jeg holder hodet oppe å forsøker å motivere meg selv til å ikke bry meg om den. Jeg ser på bilder av meg selv for å få motivasjonen til å komme. Når man ser seg i speilet hver dag, så legger jeg ikke merke til hva som skjer. Derfor er det så ufattelig lurt å ta før bilder. ! prima vare å ha noe å se tilbake på.





Når det gjelder flere før og etterbilder, så får det komme med tiden. Jeg syntes det er skummelt og jeg kviner med å legge ut. Syntes det er direkte ubehagelig når man ikke er fornøyd med kroppen sin. Det blir vell bedre når det skjer noe :-)

TEAM JEG LIKER følg oss




Hei igjen. Nå har jeg fått linken til facebook siden til team jeg liker. Der kommer det oppdateringer og diversen info. Litt før og etterbilder blir presentert for dere med tiden :-) Vi møtes i oslo, 12-13 desember. Da regner jeg med det kommer masse på siden :-)

https://www.facebook.com/teamjegliker/

Ta gjerne å lik siden, følg og del om du vil :-) Veldig morsomt å se hvor mange som vil følge oss på reisen :-)



Før og etter bilde (3uker)

God formiddag. Har allerede vært og trent :-) Nå har jeg satt meg ned, spist og sett på bilder av kroppen før jeg startet. Det har skjedd noen små forandringer. Ikke store, men små. Jeg ser i allefall at det skjer noe. Etter bare 3 uker.









Her kommer før og etter bilde av ryggen :-) 3 uker på diett og trening.



klapper meg selv på skulderen. Kan ikke tenke  meg hvor fin jeg kommer til å bli med denne farta! hihi
Snakkes senere :-)





MÅLE DAG

I dag skal jeg sende mine mål til PT. Jeg er veldig spent. Jeg har ikke peiling på hva målene var tidligere, så jeg får vente på svar i fra han.
Har vært å treng og har noen bilder til dere i dag også :-) Jeg prøver meg frem på alle øvelsene. Det vil si at jeg forsøker å gjennomføre øvelsene på forskjellige måter for å kjenne at jeg er i kontakt med musklene. Er ikke noe artig å trene, når du ikke kjenner at det fungerer.


Jeg hevet benken for å få mer rom for bevegelse når jeg gjennomfører hip trust. Nå kjente jeg det mye mer :-)





NÅ står matlaging og mye husarbeid for tur :-) Ha en strålende dag.




SVAK

Heisann. Nå har jeg vært å trent. Jeg har gjennomført alle øvelsene, men føler at det er en jeg mestrer veldig dårlig. Jeg er rett og slett for svak for pull ups. Gud så tungt det er. Jaja, jeg bruker strikk. Opp til 2 stykker faktisk. Hadde jeg vært litt lettere på rumpa, så tror jeg nok det hadde vært pittelitt enklere.
Men jeg ser at jeg greier flere, og jeg kommer meg opp. Målet er jo å få til, uten strikk.







I dag må jeg være flinkere til å drikke vann. Jeg er alt for sløv. Glemmer det rett og slett av. Har aldri vært flink til å få i meg veske. Bare når jeg kjenner behovet for noe å drikke.
Samme med sult.
Holder på å lage mat nå i matpakker, før jeg skal dra å hente noe på Sortland. Er en 50 minutter kjøretur, en vei. Så jeg må ha matpakke med :-)
Ha det fint så lenge ;-)




Dagens rumpe, lår, legg, mage økt.

Nå er det altså bare 3 dager til jeg skal måle meg, veie meg og diverse. Dette skal sendes på mail til min PT. Spent på om det har skjedd noe, eller om alt står fast. Vet at jeg har gått ned noen kilo. Men om det har skjedd noe med kroppen, vet jeg ikke.
Har i allefall vært på trening nå nylig. Nå sitter jeg å spiser kyllingen min, med tilbehør så klart.

Jeg tok min frihet til å ta med meg kameraet på trening for å få litt bedre bilder. Og nei, jeg knipset ikke bare bilder. Jeg trente faktisk også ;-)


Jeg trente alene i dag. Så da fikk jeg knipset litt ekstra .. :-)


Gjennomførte en mageøvelse med denne ballen. Det brant i magen, etter bare 6 rep. Hadde 3 sett og 12 rep.


Den berømte hip trust'n med strikk. Det er helt sykt hvor stor forskjell det er med og uten strikk. Da jeg ikke har strikk sniker knærne i mot hverandre, kjenner ikke at jeg har kontakt med musklene i det hele tatt. Men så snart jeg tar strikk rundt knærne, og presser i mot for å ikke møte kne mot kne, så kjenner jeg myeee!
Prøv selv, hvis du ikke har gjort denne øvelsen med strikk :-) ! anbefales.



Jeg gjennomfører knebøy med stang og vektskiver. Men når lilleputt blir lei, så trives han best sammen meg meg under øvelsene. Så da tar vi bare noen få ekstra for humørets skyld :D



Har mye å rydde etter bursdagsfeiringa i går, så jeg får bare starte med å rydde :-) ha det fint så lenge!








uke nr 3 på diett

God formiddag dere. I dag starter jeg på min tredje uke som diettspiser. Går enda veldig fint, men føler meg en smule lei av kylling og ris. :-) Har begynt å like avokado, mer og mer.
Forresten så har sønnen min bursdag i dag. 4 år fyller han i dag :-) I dag skal jeg utfordre meg med å se på at alle gjestene spiser kake, cupcakes og hjemmelaget loff med pålegg på.. Gruer meg!

Var nylig på trening. Overkropp i dag :-)




Har begynt å bygge seg litt muskler på bakparten. Viktig del, så her må det trenes :-) Dette er en slapp versjon av en positur som skal fremføres på senen.




Det er tid for å sette på musikken, rydde og vaske før besøket kommer. Blir en liten familiefeiring for Benjamin i dag :-) Ha det fint så lenge!


TRENEFRI

Jeg har kommet til et punkt der jeg ikke har lyst til å sitte hjemme å slappe av. Jeg har lyst til å dra på treningssenteret ! Grunnen er vell fordi at jeg er blitt så ivrig og trygg på meg selv. Jeg mestrer øvelsene og liker å være der å trene.
Jeg startet dagen med kesam og blåbær. Og også intatt en lunsj som bestod av karbonadekjøttdeig, avokado og ris. Hadde på litt kjøtt og grill krydder for å få litt smak :-)



Har kjøpt sukrin, men har enda ikke funnet ut hva jeg skal ha det på. Tenkte på havregrynsgrøt, men ettersom det er karb kilde og jeg trenger protein sammen med karb så har jeg ikke kommet på en lur ide. Må nok spørre min personlige trener, om råd :-)

I dag har jeg bakt en sjokoladekake som sønnen min skal ha på bursdagen sin i morgen. Han blir 4 år :-) ble en oboykake, med en nesten ferdig spiderman på toppet. Hadde ikke svart konditorfarge hjemme, så derfor må jeg vente til i morgen med å lage stripene til spiderman.


Nå skal jeg hjelpe gubben med å få taket opp på min fremtidige tvstue :-) holder på med en del oppussing her.
Ha det fint så lenge :-D


Ditt navn her

Velkommen til bloggen min!

Her kan du ønske dine lesere velkommen til bloggen din, skrive litt om hvem du er og ting som interesserer deg.

Følg meg

legg til som venn

Kategorier

  • Blogg
  • Arkiv

  • Juli 2017
  • Juni 2017
  • Mai 2017
  • April 2017
  • Mars 2017
  • Februar 2017
  • Januar 2017
  • Desember 2016
  • November 2016
  • Oktober 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • Juli 2016
  • Juni 2016
  • Mai 2016
  • April 2016
  • Mars 2016
  • Januar 2016
  • Desember 2015
  • November 2015
  • Oktober 2015
  • September 2015
  • Design av



    elise.femelle.no

    Annonser


    © Design av Elise Bjørnstad elise.femelle.no

    hits